.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تمایل نداشتن دامداران مازندران برای نگهداری دام
تمایل دامداران مازندارنی به نگهداری دام‌های صنعتی و نیمه صنعتی کمتر شده است.

به گزارش شمال نیوز ، عزیزالله شهیدی‌فر مدیرکل جهادکشاورزی مازندران درآمل با اشاره به اینکه کم‌توجهی‌ها موجب شد تا توجیه اقتصادی تولید شیر در بین دامداران کم شود، گفت: این امر موجب شد تا تمایل دامداران مازندارنی به نگهداری دام‌ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه مازندران دارای پتانسیل خوبی در کشور برای تولید شیر است، افزود: در سال‌های گذشته بی‌میلی و کم‌توجهی‌هایی به بخش لبنیات مازندران شده است.

شهیدی فربا اشاره به کمک‌های جدی به دامداری‌های تولیدکننده شیر در سال‌های اخیر، گفت:۳۰ درصد از اعتبارات کم بهره اشتغال روستایی با بهره ۶ درصد به توسعه دامداری‌های گوشتی و گاوداری‌های شیری در مازندران اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه گاوداری‌های شیری دارای ۲۰ تا ۱۰۰ راس و بالاتر از آن در استان مازندران در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: تا پایان سال شاهد افزایش کمیت و کیفیت شیر تولیدی استان مازندران برای واحد‌های لبنی فعال در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیم دولت در بحث نهاد‌های کشاورزی و خوراک دام تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است، گفت: هیچگونه برنامه‌ای برای خارج کردن این محصولات از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و افزایش آن وجود ندارد.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه عرصه قاچاق دام به کشور‌های همسایه در قیمت گوشت تاثیر گذاشته است، افزود: قیمت گوشت سفید با بالانس بسیار اندک در یک سال اخیر آنچنان افزایش قیمت نداشته و در مورد قیمت گوشت قرمز باید ساماندهی و برنامه‌ریزی بهتری انجام بگیرد./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.